Zaragoza: prvo-týždňové pocity

/
6 Comments
„ERASMUS. ZARAGOZA. ŠPANIELSKO. SUPEER!“ povedala som si zhruba pred rokom, keď som sa dozvedela, že ma oficiálne vybrali na Erasmus. Španielska kultúra ma vždy priťahovala, a tak som veľmi šťastná, že tu môžem stráviť nasledujúcich päť mesiacov, nehovoriac o tých nespočetných možnostiach cestovania!

A reku, napíšem vám niečo o svojom prvom týždni na Erasme v Zaragoze. Viete, taký ten klasický prvý článok. Veci, čo ma šokovali, potešili, milo, ale aj nemilo prekvapili.


Ironické výlevy:
  • Môj tútor sa volá Eduardo. Menej typické španielske meno už asi neexistuje.
  • Majiteľka bytu sa volá Mercedes. V emailoch písala, že po anglicky rozpráva, a že keď prídem, tak budeme rozprávať anglicky. Len čo som ju videla vo dverách, spustila na mňa VEĽMI rýchlu španielčinu.
  • Prezentácia študentského klubu ESN? Jasné: prezentáciu budeme mať napísanú v angličtine, ale budeme hovoriť po španielsky. Bravo, tlieskam.
  • Každý byt má kúrenie. Ako povedala Mercedes: je v pohode si zakúriť ráno na hodinku na tých 17°C, potom vypnúť na celý deň a pred spánkom zasa na nejakú tú hodinku zapnúť. Úplne v pohode. Hlavne moja imunita je z toho nadšená a skáče od radosti. Ale hlavne že vám funguje v izbe radiátor.

Z čoho som šokovaná:
  • Strašne málo sa tu rozpráva po anglicky. Nielen v škole, ale aj samotní Erasmáci prevažne komunikujú po španielsky. Nehovorím, že je to zlé, ale čakala som trošku iné vyváženie španielčina vs. angličtina. Ale čo, aspoň môžem naozaj zamakať na svojej španielčine! Espero mejorar mi español aquí! 
  • Som tu jediná Erasmáčka v svojom obore na magistrovi. Haha. Fest vtipné :D 
  • Na ulici pred naším bytom poletujú zelené papagáje. A ráno ma budia holuby, tých je tu neúrekom.

  • Počasie je tu fakt krásne, celé dni je tu slniečko, ktoré vychádza skoro a zapadá oveľa neskôr ako momentálne u nás doma. Ale ten VIETOR. Španieli ho volajú „cierzo“ a je to dosť hnusné. V svojom živote som ešte nič podobné nezažila. Chcete ísť rovno, ale nejdete. Skrátka, nemôžete ísť rovno, pretože vám to vietor nedovolí. Je to dosť nepríjemné, hlavne keď ste si predsavzali, že budete chodiť všade pešo. Pozrite si na videu:


Čo ma štve:
  • Zlatý IS MU! Registrácia predmetov tu prebieha pekne po starom. Ráno o ôsmej si vytiahnete poradové číslo (niečo ako keď idete na Slovensku ku doktorovi, keď vás bolí hlava) aby ste potom popoludní mohli ísť odovzdať zoznam predmetov a oficiálne sa zapísať. Nevadí, že teta zo študijného to musí aj tak ručne zadať do počítača, a tým vlastne mrhá vašim aj svojím časom. Všetko prebieha na papieri...
  • Moje okno v izbe netesní. Ba čo viac, môj mini-pidi radiatoríček je rovno pod týmto netesniacim oknom, a tak akákoľvek šanca na solídne kúrenie je v riti. Tak som si spravila „doupě“ zo všetkých diek čo som tu našla :D

Z čoho som nadšená:
  • Socializovala som sa na prvej Erasmus párty! Jéééj. Ani som nespala doma. Cítim sa tak akčne :D Moji noví Mexickí priatelia Denis a Oscar + Bára z Čiech: 

  • Park „Parque Grande José Antonio Labordeta“ je obrovský a nádherný. Ľudia sa tam len tak prechádzajú a relaxujú. Je krásne, ako si dôchodcovia sedia na lavičke, majú zatvorené oči a užívajú si slniečko.



  • Asi po pol roku som si týždeň vkuse vôbec nenastavovala budík na pol siedmu. Takže som oddýchnutá. 
  • Centrum mesta je fakt krásne a celkovo tu majú peknú architektúru.



  • Každý deň sa idem prejsť niekde inde, objavujem nové zákutia Zaragozy. Páči sa mi, že chodím tak veľa pešo. Dnes som napríklad bola na štvorhodinovej "prechádzke" :). 



  • Majú tu asi tak milión druhov tapas a relatívne lacnú zeleninu.


  • Slniečko tu svieti celý deň! Vyslovene ťa núti ísť von a mať dobrú náladu. Pozrite si slnečný pozdrav: 


Je veľmi nepraktické dávať sem všetky fotky! Keby ste chceli dostávať pravidelné foto-info, prosím, prosím, napíšte mi svoju GMAIL adresu tu do komentárov (poprípade do správy na Facebook), a ja vám budem pravidelne zdieľať svoje okomentované fotoalbumy!


You may also like

6 comments:

  1. krásne, budeme tam s Tebou :-) a nech to slniečko zostane až do Tvojho odchodu domov, už žiadne sneženie a vietor :-)

    ReplyDelete
  2. Tak to tam máš niektoré veci úplne inak ako ja, len čo budem mať čas, tak we will compare notes...

    ReplyDelete
  3. Lilly dosť som sa nasmiala, keď som to čítala a vo veľa situáciach som sa našla. Aj tu je radiátor robustný neestetický doplnok do izby, ráno sa budím na mačací vreskot (radšej by som brala holuby), slovo byrokracia dostalo nový rozmer a môj login na školský počítač je "erasmus1", čo jednoznačne implikuje to, že som tu prvá erazmačka svojho druhu a oboru :D
    Zážitky, žena moja, zbierame zážitky :-*
    Opatruj sa a píš, rada čítam ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mačací vreskot? :D tak to máš pomerne horšie, ako moje ranné holuby. A ten login, joj bože, to si ma tak rozosmiala :D... tak aspoň vieme na čom sme. Teším sa, že sa článok páčil!

      Delete